Produkcja filmu instruktażowego

Jeśli sprawdzimy statystyki najpopularniejszej wyszukiwarki Google zauważymy, że bardzo często internauci szukają filmów szkoleniowych na różne tematy, od aerobiku, tańca zumby po instrukcję montażu okien, drzwi itp. Tak duże zapotrzebowanie na filmy o charakterze instrukcji lub szkolenia nie uszło uwadze specjalistów od promocji.

Dlaczego filmy instruktażowe i szkoleniowe są popularne w Internecie?
Jak wykorzystać marketingowo film ze szkolenia?
W jaki sposób realizować klipy instruktażowe?
Czy ważna jest strona merytoryczna takiego wideo?
Czy wiesz, że istnieją firmy, które specjalizują się w produkcji filmów szkoleniowych oraz instrukcji w formie wideo?

Przekaz na wielu poziomach

W realizacji filmu szkoleniowego nie ma miejsca na amatorskie działania. Materiał musi zostać profesjonalnie przygotowany, by mógł spełniać swoje zadanie. Na pierwszym poziomie jest to, oczywiście, przekazanie wiedzy. Jednak ważna jest również strona marketingowa takiego wideo. Pewne sytuacje kojarzone są z konkretną marką i z konkretnym produktem. Odbiorca dostaje przekaz, że osiągnie sukces, korzystając z przedstawionych rozwiązań.

Internet to ważne i szeroko dostępne źródło wiedzy, dlatego użytkownicy chętnie szukają informacji w sieci.

Skuteczna realizacja

Materiał szkoleniowy w formie wideo może również dotyczyć obsługi urządzeń, nabycia nowych kompetencji menedżerskich itd. Tak naprawdę temat nie jest istotny, ale sposób jego realizacji. Ważne, żeby film nie był nudny i przekazywał istotne treści związane z poruszanym zagadnieniem. Wtedy będzie można określić taki materiał jako wartościowy merytorycznie.

Szkolenie w formie filmu można wykorzystywać wielokrotnie, co obniża koszty podnoszenia kompetencji pracowników.