Jak przygotować klip promocyjny

Dobrze przygotowany materiał promocyjny jest nie tylko wizytówką firmy, ale również może być doskonałym narzędziem budującą świadomość marki lub rozpoznawalność produktu.

Jak zrealizować skuteczny materiał promocyjny?
Jakie trendy można obserwować na rynku filmów promocyjnych?
Czy warto testować nagrane wideo?
Gdzie umieszczać filmy promocyjne?
Czy wiesz, że klipy o charakterze promocyjnym stanowią duży procent materiałów umieszczanych na portalach w stylu YouTube?

Realizacja filmu promocyjnego

Najważniejszy jest, oczywiście, pomysł. Codziennie Internet zalewają setki tysięcy a nawet miliony klipów. W tym morzu trzeba się jakoś wyróżnić. Powiadają, że pomysł to połowa sukcesu. Pozostaje jeszcze profesjonalna produkcja takiego filmu i odpowiedni montaż. Ostatnio coraz popularniejsze stają się realizacje stylizowane na amatorskie nagranie, szczególnie, gdy promowane są produkty w formie testu.

Wydaje się, że era chwytliwych sloganów już przeminęła, teraz stawia się, przede wszystkim, na autentyczność.

Postprodukcja i testy

Przygotowane wideo promocyjne dobrze jest przetestować na wybranej grupie odbiorców, żeby, w miarę potrzeby, wprowadzić niezbędne zmiany przed rozpoczęciem kampanii promocyjnej. Dzięki tego typu testom, możemy dokładnie zaobserwować reakcje odbiorców. Kolejny krok to umieszczenie naszego wideo w odpowiednich miejscach w sieci, np. na YouTube czy na naszej stronie firmowej.

Klip taki, obok funkcji promocyjnej, powinien także być źródłem rzetelnej informacji. Im większa wiarygodność materiału, tym lepsze oddziaływanie na odbiorcę.